Belemmering op horecabestedingen in 2012 4048
Donkere lucht zweven boven veel Horecabedrijven in het hele land. De Nederlandse horeca heeft het zwaar. Nederland zit in een crisis en de horeca is jammer genoeg de branche die daar het eerste en meeste last van heeft. Toch zijn wij van mening dat een tijdperk van economische crisis ook volop speelruimte biedt, maar dan is het wel van belang dat u als zelfstandige al uw tijd en energie stopt in de operationele exploitatie van uw bedrijf. Uit onderzoek is gebleken dat de marges in de horeca behoorlijk onder druk staan. De hoge inkoopprijzen spelen hierbij een cruciale rol, omdat de zelfstandige deze niet durft door te calculeren uit bangheid dat de invité dan wegblijft.
KHN maakt zich zorgen over het eigen risico in de WW van maximaal zes maanden. Dat is volgens KHN vooral voor het midden- en kleinbedrijf moeilijk te dragen. KHN: ‘De details rondom de vereenvoudiging van het ontslagrecht zijn nog niet uitgewerkt. Maar met wat nu al bekend is van de plannen, vreest KHN vooral het hoge eigen risico, waar voor de werkgevers geen directe lastenverlichting tegenover staat’. De branchevereniging roept horecaondernemers op om goed op de kosten te blijven letten en vooral innovatief te zijn. KHN: ‘We moeten als ondernemers leren leven met de crisis en alle mogelijkheden om gastvrijheid te kunnen leveren aangrijpen. Gastbehoeften veranderen tijdens de crisis en dat vraagt om creativiteit en aanpassingsvermogen’.
TwaTi BV heeft 2 innovatieve Sites en Apps gelanceerd, namelijk: www.menukaartindebuurt.nl en www.kortingsplek.nl. MenukaartindeBuurt biedt consumenten praktisch de mogelijkheid om gerechten (bijvoorbeeld: Broodje Kroket of Pannenkoek) of keukensoorten (bijvoorbeeld: Internationaal of Hollands) in de omgeving te zoeken. Voor de Gebruiker zijn er gratis Apps beschikbaar voor Android en Apple. Horeca registreren zich heel gemakkelijk via onze site. Even menukaart (WORD of PDF) en een leuke plaatje uploaden, that’s all. Wordt gevonden door veel potentiele gasten. Deelnemers aan MenukaartindeBuurt, mogen gratis participeren aan Kortingsplek (pakket ‘standard’ is dan gratis, kijk bij hoe werkt het?). Plaats leuke acties als “gratis fles wijn wanneer u met 4 personen komt dineren” of “2e kopje gratis bij een lunch”. Kortom verzin iets om meer publiek in uw zaak te krijgen. Ook hiervoor zijn allernieuwste Apps beschikbaar, zodat mensen alle kortingen in de buurt kunnen bijhouden. Dus ook die van u. Ook biedt Kortingsplek de kans een ’tafeltje in de veiling’ te zetten met een vanaf bod. Innovatieve kansen genoeg.
Tags: Horeca, meer omzet